Штампа

Предавање о трафикингу и како избећи замку врбовања

Поводом Европског дана борбе против тргвине људима у нашој школи за ученике треће и четврте године и професоре, 20.10.2016. године, одржано је предавање о трафикингу и како избећи замку врбовања.

На ову тему говорили су шеф одсека пограничне полиције за странце, сузбијање илегалних миграција и трговине њудима Полицијске управе у Лесковцу Дејан Ристић и правник у Центру за социјални рад Предраг Момчиловић.

Trgovina.jpg

Трговина људима није заобишла ни Србију али ни Лесковац у коме су евидентирана четири случаја трафикинга – две жртве сексуалне експлоатације, а две принудног просјачења.

-Доказивање овог кривичног дела је тежак и сложен процес јер се жртве боје. До прве правоснажне пресуде дошло се после четири године, а за ово кривично дело предвођена је затворска казна од 12 година, објаснио је дипломирани правник Предраг Момчиловић , члан градског Локалног координационог тима за борбу против трговине људима и упосленик Центра за социјални рад који ради на рехабилитацији жртве трафикинга.

Већину жртава трговине људима у Србији чине жене и девојчице изложене сексуалној експлоатацији, мада се бележи пораст експлоатисаних особа мушког пола које су жртве радне експлоатације.

Последњих година врбовање жртава све више се врши уз помоћ модерних технологија.

Координатор тима Дејан Ристић, шеф одсека пограничне полиције за странце, сузбијање илегалних миграција и трговине њудима Полицијске управе у Лесковцу, објаснио је и случај трговине људима, радно способних мушкараца који су при изградњи олимпијског села у Сочију експлоатисани на бруталан начин. Међу њима је било и осам Лесковчана.

-Имали су плаћену карту само за један правац. Одузета су им сва документа, спавали су на бетону, живели у гету. Уместо обећаних осам долара по сату добијали су од два до четири, а уместо осам сати радили су по 16, објаснио је Дејан Ристић.

Најрањивија група су жене и девојке, али и деца која се приморавају на просјачење, сексуално злостављају. Са овог предавања упућен је апел ученицима да воде рачуна када су друштвене мреже у питању – ко се прихвата за пријатеља, како се води конверзација, како евентуално отићи на сусрет са „пријатељем“ како би се избегла замка врбовања.