Поводом обележавања Дечије недеље, у периоду од 7. до 13. октобра 2024. године , под слоганом: „Ја сам дете, имам план: Толеранција и љубав за сваки дан!“ у нашој школи одржан је низ активности са циљем подизања свести о правима детета и значају заједништва и породице.
Радионица "За свако дете, свако право"
Ученици првог разреда су се упознали са Конвенцијом о правима детета и важности поштовања сваког детета без обзира на разлике. Посебно интересантна активност била је презентација права детета на српском, енглеском, руском и француском језику.
Радионица „Медији- извор забаве и информација“, ученици су скренули пажњу на који начин традиционални и нови медији утичу на развој толеранције и солидарности код деце. Кроз дискусију су истакли на које начине деца путем друштвених мрежа развијају вршњачке и међугенерацијске односе.
Приказ документарно-едукативног филма - „Снага заједништва“
Након филма, ученички парламент је организовао трибину под називом „Значај породице- снага заједништва “ на којој су дискутовали о томе у коликој мери породица утиче на развој и срећу детета. Истакнуте су вредности као што су подршка, поверење и љубав које породица пружа сваком детету. О значају солидарности, међусобне подршке и рада у заједници. Закључак парламента је био да свако дете треба да има право да се осећа прихваћено и заштићено у својој школи и заједници.
„Ја имам таленат“
Четвртог дана недеље, која слави децу и њихова права, ученици су имали прилику да покажу своје потенцијале, таленте, и изразе се на оригиналан начин- уз инструмент који сами изаберу: Никола Стојковић, II-5, и Вељко Ђорђевић, III-9, свирајући на саксофону, Павле Костић, III-4, и Мирослав Благојевић, IV-5, на клавиру, док су ученице Лена Драгановић, III-1, и Анђелка Глигоријевић, III-6, песмом и вокалном интерпретацијом употпуниле програм.
„У здравом детету, здрав дух“
Активности спроведене на часовима физичког васпитања, „У здравом детету, здрав дух“ имају за циљ развој физичке способности и здравих животних навика, уз фокус на психичко здравље и добробит деце.
Ове активности су омогућиле ученицима да на креативан и интерактиван начин уче о својим правима, важности породице и заједништва, и развијају осећај одговорности и емпатије према другима.